Alla inlägg under november 2009

Av Malin Eriksson - 30 november 2009 19:56

Idag har jag jobbaet frukost. Åkte hem från sthlm igår kväll efter jag jobbat på EV. Sen sov jag på Sunlight för jag skulle börja jobba vid 05. Lika bra att va på plats;) Fast sov skit dåligt så är inte den piggaste nu. På eftermiddagen va jag hos Linda och julbakade. Eller vi gjorde knäck sen två olika tryffelchoklader sen lussebullar:) Jätte mumsigt. Sen kom pappa och plingade på sen kom mamma och Erik så det blev en liten familje fika:) Mysigt, blir ju inte så ofta nu för tiden.. Fick en massa tider från EV för nästa vecka och veckan därpå, känns skönt att få jobb. Sen hela denna vecka blir det massa jobb på Sun:) Sen blir det ju Norge i helgen! Yeahhh. Ska checka in och skriva ut bordingkort ikväll tror jag så man har det gjort.

Åhh när jag va på jobbet förut så ringde Billy. Fast jag missade samtalet. Men jag ringde från Sunlights telefon hihi det kan de allt bjuda på. Mysigt att få höra hans röst och veta att de har det bra:) Så avunsjuk! (Någon som vill åka till Hawaii med mig?)


Sova snart jobba tidigt imorgon också. Efter jobb blir det träning och bio med Therese på kvällen, Myyys!


Pussss  

Av Malin Eriksson - 29 november 2009 00:55

    haha asroliga smileysar ju, typ som när man va liten och skrev på msn. ja jag vet alla använder ju msn nu med men ne inget för mig det jag tyckte va kul va de här--> haha

Av Malin Eriksson - 29 november 2009 00:22

Haha läst  min blogg och kommit på att jag skirver "Sen" hela tiden..Men detär ett jäkla bra ord

Aa men idag åkte jag ju till sthlm för att jobba på Enskede världshus. Gick först på stan för att köpa lite grejs till Vicky.. Alla H&M hade skorna jag skulle köpa men hittade dem verkligen inte i st 38. De hade typ 10 par i 37 och 39.. Faaan tänkte jag.. Så jag provade 37 med stumpor på och de gick så då tänkte jag att jag köper dem ändå och chansar på att Vix kan ha dem annars får jag väl lämna tillbaka dem bara.. Men sen gick jag över till H&Met som låg mitimot för att kolla lite på annat. Då är det en tjej som lämnar tillbaka ett par sådana skor. Sen när de larmat om dem och ställer dem där de andra står, heeelt sjukt med då va det 38 så då byte jag! YEEEEEeeeeeeeeeeaahhH! haha ibland så har man fan tur i oturen asså


Ja och sen råkade jag ju ha glömt mina jobbarskor hemma så då va jag ju tvungen att ha ett par nya. Tänkte först köpa ett par ballerina på H&M för 199 som jag typ bara skulle ha haft i helgen skulle nog inte haft använing för dem sen, men sen såg jag typ ett par gympadojjor eller vad man kallar dem för 249 så de va as fina så köpte dem ist. Sen va jag ju dum som gick in på Bianco.. För i somras blev jag helt sjukt kär i ett par skor när Billy och jag va i Gbg, sjukt snygga och söta på samma gång. Men haken va ju att de kosta 1300 och jag vet ju att jag kommer använda de kanske 2gng per halvår. Så det blev ju inget köp. Men nu jävlar fans de ju självklart på just denna Bianco butik och va 500kr billigare. Och bara ett par kvar i just min storlek. Och sånt händer ju aldrig! Lite stora men de bjöd mig på hälilägg. Va bara tvungen:P Måste bli taxi precis utanför entrédörren när jag har dem, haha kommer ramla i nerförsbacken till Tellus..


Ja men jag jobbade ju på EV idag första gången. Va jätte roligt. Alla va jätte snälla som jobbade där. Jag softade typ hela kvällen. När alla hängt in sina jagckor fick jag vika servetter. Det tog bara en halvtimme sen va alla slut. Gick och frågade alla om de behövde hjälp med ngt med det hade blivit en avbokning som de hade missat så vi va lite för mycket personal. Sen kom Doris(Mamman i familjen som äger stället) och frågade om jag va hungrigså hon sa att det bara va att gå o plocka när jag ville. Så jag va ju jätte hungrig hade bara käkat frulle sen mandariner. Så idag har jag käkat mitt första julbord för iår.Och det absolut godaste i mitt liv. Asså jag har jobbar så jäkla mycket julbord men det har typ bara vart med inställingen "ähh det där blir säkert bra" när kockarna har lagat.. Men det här va verkligen aaallt och lite till. och då ska vi inte snacka om dessert buffén.. Herre, haha. Det va typ ett köping gäng där. De va så gulliga och tacksamma. Roliga också


Nu ligger jag i Billys säng. Känns konsitgt att va är när inte han är hemma. Så himla tomt. Petter ligger och sover nu. Pratade en stund förut. Det va skönt att få lätta stämningen lite. Nu kännder jag mig inte så mycket ivägen längre. Han sa att det va lungt att jag va sov här om jag skulle jobba mer. Så det känns himla bra. Nee vad trött jag är. Men det blir mammas pojkar först på tv4play!

sov gott sen!<3

Av Malin Eriksson - 28 november 2009 23:27

Ooj det va länge sen. Fan man hinner ju knappt med det här med blogg. Gör det bara för Eve och Vixs skull, så det har koll på läget;D

(måste ju få ha nån bortförklaring)

Ja sen sist så har jag jobbat och tränat i torsdags. Trog även svininfluensasprutan då:P va världens jävla kö. Trodde inte jag skulle hinna til jobbet i tid så ringde och bad dem börja duka upp inför middagen.. Men sjuksköterskerna va jätte snabba och duktiga så jag stod i kö och fick sprutan på max 20-25 minuter. Och då va det kanske 250 pers före mig i kö och då överdriver jag inte. Aja intressant o veta liksom haha. Men har lite ont eller inte ont men det känns som om jag har träningsvärk där de tog den men inget annat, sköönt. Och nej Therese det gör inte ont att ta den och det är inte alls farligt, tar bara en sekund!:)


Sen fredag jobbade jag frulle så lite segt att gå börja 05 efter att ha jobbat kväll.. Men det gick bra förutom att någon va puckad och låste in nyklarna så jag inte kunde komma in i köket och på backoffice så jag fick ringa securitas sen kunde de inte hjälpa mig då fick jag ringa Sara(personalansvarig) och väcka henne två timmar innan hon skulle gå upp, kuuul.. Va riktigt skoj att jobba för en tjej som hette Josefin skulle lära sig hur man gjorde allt när man jobba frukost så jag fick visa henne, för hon skulle jobba själv lör-sön. Hon är Thersese(konferense) lillasyster. Hon bor i Usa och är förlovad med en yrkessoldat som tydligen är ett jätte vanligt yrke där. Helt sjukt vilka olika liv man lever:P Roligt att få höra hur det är att leva där och sånt:)


Sen efter jobb så va jag och klippte mig hos Linn sen köpte jag julklappar till syrran. Hängde med lillebror ett tag, han behövde låna lite pengar det va därför han tog sig tid;) Senåkte jag med Therese och Sara upp till Cg för att köpa lite ingredienser till Yakantarna (hur stavas det Eve?) Saris och jag plockade ihop medans Therese va duktig och jobbade lite med Glittergrejset där. Hon va förövrig ritkigt duktig på att köra bil, inte alls rädd, snarare impad;) hi

Sen blev det idol och cirkusMöller. Kollade inte klart idol, hem och packa ist. Fan jag vet fortfarande inte vem som åkte.Skit jag som skulle skriva sms till Therese och berätta:P ojdå. Sen blev det soviiis..








Av Malin Eriksson - 25 november 2009 21:17

   Jobbig dag idag.. Ända sen jag kom hem idag så har jag typ börjat gråta så fort jag kommit att tänka på Billy. Vilket är typ varannan sekund, ne men typ. Saknar han så himla mycket. Det finns ju så många av mina underbaraste jag saknar, men det här är ju på ett annat sätt om ni förstår. Det är ju jobbigt att ha ett distansförhållande det får mig typ att bli ledsen ganska ofta.. Men sen när han åker iväg och vi inte ens kan prata i telefonen känns ju förjävligt. Nu har det gått tre dagar sen vi paratade och tänkt då att det är 11 dagar kvar tills jag får höra hans röst och typ 16 dagar tills vi ses:( Jag saknar honom så mycket så det gör ont nu, hur kommer det inte kännas om några dagar då? Fan det här suger.. Skaffa aldrig ett distansförhållande:( Ska gå och bli lite tröstad av mamma nu..

<3<3

                          Saknar dig så mitt hjärta. Sykda dig hem nu<3

Av Malin Eriksson - 25 november 2009 20:38

Det va mysigt att träffa Sofie förut.. Alltid lika roligt att höra vad som hänt på senaste tiden:)


Efter det va jag ju på arb.förmedlingen och hade möte med min handläggare. Han frågar ju alltid vad man gjort och gör nu typ sen vad man har för planer. Då sa jag ju som det var att jag fortfarande jobbar på Sunlight extra, och att jag sökt jobb men inte fått något nytt.. Sen att jag ska flytta till sthlm till våren men att det inte är klart när.. Då sa han att då är det ju ingen idé att söka jobb här längre som jag också sa att jag tyckte det va onödigt.. Men då tvinga han mig typ att söka ett jobb på ett Café i sthlm som han vet typ söker erfarna restaurangare helst från en annan stad eftersom vi typ flyttar till sthlm för att få jobba så vi är säkra kort, inte som sthlmsungdommar som bor hemma och tar jobbet oseriöst typ ngt sånt sa han.. Så nu har jag skrivit en ny cv till det där Cafét och är tvingad att gå dit och lämna in cvn på lördag när jag ändå ska till sthlm och jobba.

Men tänk om jag får jobbet typ om en månad, ska jag pendla då eller? Palla det Cykla till tåget först en halvtimme sen tåg en timme sen hem igen.. jobbigt tycker jag. massa tågtider att passa sen en massa väntan:(  Vore ju skillnad om Billy bodde själv då kunde jag ju fått vart där utan att fråga.. Men han på arb.f sa typ ja men han förstår nog och det är väl klart du får bo där då blir ju din kille glad att du är där ofta och hans sambo förstår nog.. Men hallå ditt pucko.. Vill ju inte va någon inneboende och känna mig mer ivägen än vad jag redan gör när jag är hos Billy mer än två tre dagar. Fan man skulle inte gått med där.. Skulle klara det där bättre själv söka jobb i sthlm när det är dax liksom eller typ få jobb när det är någon månad kvar inte fyra fem månader tills jag ska flytta:( åhh..


Ähh skit i det, det löser sig nog..


pusspuss

Av Malin Eriksson - 24 november 2009 23:16

Skönt att äntligen ligga i sängen.. kom precis hem från jobbet. Alltid lika roligt att jobba när Siri är där:P Det går så fort då man snackar så mycket så man glömmer bort tiden helt.

Skönt att träna idag.. Måste ju komma upp i samma nivå som Billy, han kan ju inte ha en säck potatis till tjej tycker man ju.. Haha.

Längat något så fruktansvärt tills det blir den 4 dec äntligen få göra något riktigt roligt..Ser mycket fram emot det!


Dags att sova.. Arbetsförmedlingen imorrn:( Boooring..

Innan det ska jag träffa Sofie. Va ju ett tag sen sist.. Ska bli mys!


Soov gott sen! <3

Av Malin Eriksson - 23 november 2009 23:42

Idag gjorde jag några jätte fina inköp, bla annat en sjukt fin och asmysig tröja från Bondelid med en stor gosig polokrage.. Älskar när Mq får in vinterkläder.. Alltid så fina stickade tröjor som man inte kan säga nej till.  Men det va ju dumt nu när det snart är julklappar. Som tur är ju redan Billys inköpt.. Men lön på fredag så då är det lugnt;) Idag har jag vart med Jessica hela dagen plus lite träning på gymet. Skulle tränat brottning idag med det va tydligen inget idag imorgon ist och då jobbar jag självklart kväll,piss också:( 


Jessica och jag va barnvakt åt hennes killes brorsdotter.. Jag har typ aldrig sett en så söt unge.. Åhh man blir ju så sugen haha fast nej inte på minst fem år! Mysigt att få träna upp sig lite;) Sova nu.. Upp rättså tidigt för att göra ett besök hos tandregleringen.. Har typ haft en ståltråd sticka rakt in i tandköttet i snart två månader.. Har försökt fått en tid innan min den här tiden jag har imorgon men de svarar aldrig i telefonen. Så jag har fått stått ut.. Typ fått huvudvärk och ont i hela käken av det:( Ska ge dem en pik imorgon! Sen blir det träning och jobb:)


Måste bara säga att jag saknar Billy något så fruktansvärt.. Asjobbigt att inte kunna höras varje dag.. Inte åka ifrån mig så länge en gång till! Soov gott nu! pusspuss och goo natt!<3

Ovido - Quiz & Flashcards