Direktlänk till inlägg 25 november 2009

piss arbetsförmedlingen

Av Malin Eriksson - 25 november 2009 20:38

Det va mysigt att träffa Sofie förut.. Alltid lika roligt att höra vad som hänt på senaste tiden:)


Efter det va jag ju på arb.förmedlingen och hade möte med min handläggare. Han frågar ju alltid vad man gjort och gör nu typ sen vad man har för planer. Då sa jag ju som det var att jag fortfarande jobbar på Sunlight extra, och att jag sökt jobb men inte fått något nytt.. Sen att jag ska flytta till sthlm till våren men att det inte är klart när.. Då sa han att då är det ju ingen idé att söka jobb här längre som jag också sa att jag tyckte det va onödigt.. Men då tvinga han mig typ att söka ett jobb på ett Café i sthlm som han vet typ söker erfarna restaurangare helst från en annan stad eftersom vi typ flyttar till sthlm för att få jobba så vi är säkra kort, inte som sthlmsungdommar som bor hemma och tar jobbet oseriöst typ ngt sånt sa han.. Så nu har jag skrivit en ny cv till det där Cafét och är tvingad att gå dit och lämna in cvn på lördag när jag ändå ska till sthlm och jobba.

Men tänk om jag får jobbet typ om en månad, ska jag pendla då eller? Palla det Cykla till tåget först en halvtimme sen tåg en timme sen hem igen.. jobbigt tycker jag. massa tågtider att passa sen en massa väntan:(  Vore ju skillnad om Billy bodde själv då kunde jag ju fått vart där utan att fråga.. Men han på arb.f sa typ ja men han förstår nog och det är väl klart du får bo där då blir ju din kille glad att du är där ofta och hans sambo förstår nog.. Men hallå ditt pucko.. Vill ju inte va någon inneboende och känna mig mer ivägen än vad jag redan gör när jag är hos Billy mer än två tre dagar. Fan man skulle inte gått med där.. Skulle klara det där bättre själv söka jobb i sthlm när det är dax liksom eller typ få jobb när det är någon månad kvar inte fyra fem månader tills jag ska flytta:( åhh..


Ähh skit i det, det löser sig nog..


pusspuss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Eriksson - 23 december 2009 01:44

gud vilken duktig blogg tjej jag är. haha. tror inte alls att det här är min typ av rulle:s hmm när skrev jag senast. 9 dec. fy tusan. det är nog ingen som läser den här skiten ändå. haha. men det är faktiskt så att jag har verkligen knappt haft tid....

Av Malin Eriksson - 9 december 2009 10:51

Kul att de borrar eller hackar (låter det som) sönder ett berg precis utanför Billys sovrumsfönster:( De börja vid halv nio och de har inte slutat än:(helt galna.. Nu ska jag gå o handla, laga lite mat till killarna innan jobbet. Hyra en rulle ocks...

Av Malin Eriksson - 8 december 2009 16:26

Åkte ju till Billy igår, sitter och väntar på honom nu. Hoppas ha kommer snart så jag får se han en halvtimme iaf. Blir en vecka med lite Billy och mycket jobb. Men jag får ju sova med honom iaf:)   Jag kom hem hit före honom igår. När jag ska st...

Av Malin Eriksson - 6 december 2009 14:46

Ja nu är jag hemma igen efter att ha varit och hälsat på mina älsklingar Eve&Vix i Oslo. Vi har haft jätte mysigt. Kanske inte hunnit med så jätte mycket skulle velat vart där såååå mycket längre. Får bli nästa gång. Va superduper mys hemma hos Nat...

Av Malin Eriksson - 1 december 2009 22:32

Jobbat dag idag.. Det har gått braa:) Förutom att jag mådde illa som en svin på förmiddagen.. Så fort jag kände någon lukt ville jag typ kuta till toan.. Men "storMicke" sa att jag skulle köra på det gamla tricket att dricka avslagen cola.. Men det ä...

Ovido - Quiz & Flashcards